De ce vor americanii să scoată aceste țigări electronice de pe piață

de: Andreea Cuzub
14 09. 2018

Vocile care critică țigările electronice continuă să se înmulțească, iar principalele îngrijorări fac referire la siguranța acestora și mai ales la promovarea consumului în rândul minorilor.

Administrația alimentelor și medicamentelor din Statele Unite a declarat recent că folosirea țigărilor electronice de către adolescenți a atins o „proporție epidemică”. Aceasta ia acum și o poziție fermă în fața companiilor producătoare, transmițând că au 60 de zile pentru a dovedi că își pot păstra dispozitivele departe de minori.

Ordinul face parte dintr-o acțiune guvernamentală care vizează atât producătorii, cât și vânzătorii de țigări electronice. Dacă unii dintre cei mai mari producători de țigări electronice, printre care se numără și compania Juul Labs, nu reușesc să oprească vânzările către minori, agenția a spus că le-ar putea elimina produsele de pe piață.

Agenția a menționat că a trimis scrisori de avertisment către 1100 de comercianți și a emis alte 131 de amenzi, de la 279 la 11,182 de dolari, pentru vânzarea țigărilor electronice către minori.

De asemenea, legea interzice vânzarea de țigări electronice persoanelor sub 18 ani. Cu toate acestea, unul dintre oficialii administrației a declarat că peste două milioane de elevi de gimnaziu și liceu au utilizat regulat țigările electronice anul trecut.

Utilizatorii acestora inhalează mai puține substanțe toxice decât fumătorii de țigări clasice, însă ele pot avea niveluri mai ridicate de nicotină, care provoacă dependență.

„Creierul adolescenților, aflat în curs de dezvoltare, este deosebit de vulnerabil în fața dependenței” a mai specificat Administrația alimentelor și medicamentelor.

Și România se confruntă cu o problemă când vine vorba de consumul țigărilor electronice din rândul tinerilor. Poate cea mai mare problemă sunt reclamele care le stârnesc curiozitatea acestora, cu toate că promovarea tutunului prin reclame clasice este interzisă. Rețelele sociale, în special Instagram-ul, sunt canelele preferate de propagare a produselor precum IQOS și Glo.